Być prezenterem – projekt w klasie II gimnazjum

          Po cyklu zajęć języka polskiego poświęconym telewizji dawniej i obecnie, różnym rodzajom programów, dyskusji nad ofertą programową telewizji publicznej i komercyjnej oraz roli prezentera telewizyjnego, uczniowie klasy II gimnazjum  stanęli przed nie lada wyzwaniem. W ramach projektu mieli za zadanie wcielić się w rolę prezenterów i przestawić wybrany rodzaj programu telewizyjnego, uwzględniając w nim poprawność merytoryczną prezentowanych treści, a także najbardziej pożądane cechy prezentera (doskonałą dykcję, dobrą prezencję, wiarygodność, osobisty urok, komunikatywność i kompetencję). Uczniowie, pracując  w zespołach, ustalili zakres materiału, jaki miał podlegać prezentacji; w określonym czasie gromadzili potrzebne informacje, dokonali ich selekcji, sporządzili notatki oraz ćwiczyli prezentację. Niewątpliwie na jej pozytywny odbiór wpłynęły dodatkowo przygotowane przez nich modele odbiorników telewizyjnych czy szczegółowo opracowane mapy pogodowe. 27 marca na lekcji języka polskiego mogliśmy podziwiać efekty pracy gimnazjalistów. Największym powodzeniem cieszyły się programy informacyjne, będące kompilacją wiadomości z kraju i ze świata, informacji sportowych i prognozy pogody. Pojawiło się też humorystyczne zestawienie najciekawszych wydarzeń z życia szkoły.

Sylwia Herman

GALERIA ZDJĘĆ