Wycieczka w Góry Świętokrzyskie klasy IV i V

9 maja uczniowie klasy IV i V wraz z wychowawcami wybrali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Dzień był nieco chłodny. Mimo tego z pozytywnym nastawieniem wyruszyliśmy w drogę.

Pierwszym celem  naszej podróży była Jaskinia Raj oraz Centrum Neandertalczyka. Jaskinia Raj jest niewielka, łączna długość jej korytarzy wynosi 240 metrów. Wewnątrz jaskini panuje stała temperatura, która wynosi ok. 9°C. W jaskini oglądaliśmy  bogate i różnorodne formy naciekowe, czasem o oryginalnych kształtach – stalaktyty, stalagmity, kolumny naciekowe i perły jaskiniowe, jeziorka i „pola ryżowe”.

W Centrum Neandertalczyka zobaczyliśmy jak żyli tamtejsi mieszkańcy jaskiń. Jednak największe wrażenie zrobił na nas naturalnej wielkości mamut.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Podczas zwiedzania pałacyku dowiedzieliśmy się jak mieszkał Henryk Sienkiewicz, gdzie była kuchnia, pokoje dla dzieci i gości, co jadano. Poznaliśmy codzienne życie mieszkańców dworku. Poznanie życia naszego pisarza umożliwiły nam liczne zdjęcia i portrety, które mogliśmy oglądać podczas zwiedzania.

Z dworku wyruszaliśmy do zamku w Chęcinach.   Zamek Królewski w Chęcinach wzniesiono na grzbiecie skalistego wzgórza (367 m n.p.m.), na przełomie XIII i XIV wieku. Na dziedzińcu zamku oglądaliśmy dawne narzędzia tortur, tańczyliśmy tańce dworskie i ogrzewaliśmy się przy ognisku.

Wycieczkę uprzyjemniała nam Pani Przewodnik, która na każdy temat znalazła ciekawą opowieść.

Do szkoły wróciliśmy zadowoleni, pełni wspomnień i pamiątek zakupionych podczas wycieczki.:)