Dzień Europejski z wykorzystaniem… urządzeń mobilnych

          31 maja 2016r. w szkole obchodziliśmy Dzień Europejski. Tego dnia odbyła się sama uroczystość, natomiast obchody rocznicy powstania idei prowadzących później do powstania Unii Europejskiej  rozpoczęliśmy wcześniej, 25 maja.  Na uczniów, którzy przyszli tego dnia do szkoły czekał „zakodowany” konkurs. Na  korytarzach ukryte zostały, przy pomocy specjalnie na tę okazję wygenerowanych kodów QR, pytania dotyczące krajów Unii Europejskiej oraz zagadnienia leksykalno-gramatyczne z języka angielskiego i niemieckiego. Zadaniem uczniów było odnalezienie wszystkich kodów, rozszyfrowanie pytań przy użyciu telefonów, smartfonów lub innych urządzeń mobilnych, a następnie udzielenie na nie odpowiedzi na opracowanych wcześniej kartach odpowiedzi. Pytania dostępne były dla uczniów przez trzy dni i w tym terminie należało oddać nauczycielom organizującym zabawę uzupełnione arkusze. Konkurs był adresowany do bardziej mobilnych uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej i gimnazjum, a dla uczniów młodszych przewidziano rywalizację w konkursie plastycznym, polegającą na przedstawieniu wizerunku królowej brytyjskiej Elżbiety II przy użyciu wybranej techniki. Wyniki obydwu starć ogłoszone zostały podczas szkolnej uroczystości, do której doszło 31 maja. Pierwszym punktem programu była tego dnia prezentacja projektu gimnazjalnego uczniów klasy I , którzy pokazali w wersji anglojęzycznej popularną bajkę Czerwony Kapturek. Wszystkie zadania związane z realizacją projektu, czyli przygotowanie  scenariusza, przydział ról, zorganizowanie strojów oraz  rekwizytów i wreszcie sama inscenizacja zostały wykonane z dużym zaangażowaniem,  a dodatkowo przygotowanie dla widzów słodkiego poczęstunku zapewniło jeszcze większą przychylność szkolnej publiczności. A to był dopiero początek atrakcji. Następnym  elementem programu było rozstrzygnięcie wcześniej przeprowadzonych konkursów  i kolejna rywalizacja, tym razem z wykorzystaniem aplikacji Kahoot!,  która jest platformą do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Uczniowie poszczególnych klas szkoły podstawowej i gimnazjum z użyciem tabletów odpowiadali zatem na wcześniej przygotowane w języku angielskim i niemieckim i wyświetlane na projektorze pytania o tematyce europejskiej. Emocji było bardzo dużo, ponieważ o wysokiej lokacie decydowała nie tylko poprawność  odpowiedzi, ale także czas jej udzielenia. Na zakończenie imprezy zwycięzcy tej zabawy również zostali nagrodzeni, co było możliwe dzięki nagrodom ufundowanym przez wydawnictwo Oxford.
Świat nowoczesnych technologii już dawno wkroczył do szkół, ale współczesnych uczniów trudno jest dzisiaj w tej dziedzinie zaskoczyć, tym bardziej cieszy fakt, że zorganizowane zabawy z wykorzystaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych spotkało się z zainteresowaniem naszych wychowanków i, oprócz walorów edukacyjnych, zapewniło dodatkowo sporą dawkę pozytywnych emocji.

Karina Bekus

GALERIA