INSTRUKCJA – PRZEBIEG ZABAWY
W zabawie wezmą udział uczniowie poszczególnych klas. Poziom trudności zadań będzie dostosowany do wieku. Uczniowie klas I, II, rozwiązują tylko zadania przeznaczone dla nich, pozostałe klasy rozwiązują wszystkie zadania.
Uczniowie z pomocą wychowawcy dzielą klasę na grupy i wyznaczają im zadania. Każda klasa losuje państwo europejskie
ZADANIE 1.( 1. Grupa) – Przygotowanie
Grupa przygotowuje prezentację informacyjną, w wersji papierowej (format A0) o wylosowanym państwie korzystając z informacji zawartych- można wydrukować ,
https://europa.eu/learning-corner/the-eu-whats-it-all-about_pl
(zawiesza na tablicach informacyjnych na korytarzu dolnym, do wtorku 14.05.2019r. )
ZADANIE 2. ( 2.grupa) – przygotowanie do gry
Grupa zapoznaje się z informacjami zawartymi na wszystkich prezentacjach. Uczniowie Ci wezmą udział w grze- multimedialnej- wiedzy o Unii europejskiej.
Zadanie 3.-( 3.Grupa) – przygotowanie wystawki
Przygotowuje elementy charakterystyczne dla kraju – Ubranie, pamiątki z tego kraju, zdjęcia charakterystycznych budowli, piosenkę, lub taniec, widokówki itp., które zaprezentuje 16.05. 2019- czwartek. ( 5 min)
Zadanie 4. ( 4. Grupa)- przygotowanie gier planszowych, zadań multimedialnych. – są to gotowe gry, zadaniem klas jest otworzenie ich na tablicy multimedialnej w Sali i przygotowanie Sali , aby zagrali na przerwie chętni uczniowie.
Kl. I. II. – flagi sala 21- kolorowanie
Kl. IV A,B – sala 7 https://europa.eu/learning-corner/guess-the-gifts-with-grandma_pl
Kl. VI- sala 28 gry planszowe
Kl. VII- 30 https://europa.eu/learning-corner/memory-game_pl
KL. VIII – sala 31 https://europa.eu/learning-corner/match-the-landmarks_pl
Puzzle kl. III G –sala 29 https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_pl
Zadanie 5.( 5 Grupa)- Języki otworzą ci drzwi-
Naucz się zwrotów w języku wylosowanego państwa, podanych w linku;( dla chętnych liczebniki)
Zadanie 6.( 6 grupa)- w pierwszej kolejności weźmie udział w zabawach przygotowanych przez poszczególne klasy w salach.
W czwartek spotykamy się w Sali gimnastycznej na drugiej godzinie lekcyjnej. Zaprezentowany zostanie kulinarny projekt edukacyjny z udziałem klasy V i zaproszonych kolegów ze szkoły w Kopalni.( klasa V nie bierze udziału w grze). Wyjaśnimy reguły zabawy. Klasy zaprezentują tablice i elementy związane z państwem, – prezentacja nauczonych zwrotów w danym języku.
W ciągu dnia na przerwach 2,3,4 wyznaczeni uczniowie biorą udział w grach przygotowanych przez klasy i w grze planszowo- multimedialnej- starcie klas
Na 5 lekcji spotykamy się w Sali gimnastycznej i oceniamy prezentację kulinarną.