Skład zespołu:
przewodniczący – Dariusz Herman,
członkowie: Anna Ankowska, Lidia Bissinger, Joanna Lewandowska, Renata Ułamek.
W bieżącym roku szkolnym zadania zespołu skupiały się wokół dwóch głównych tematów.
Pierwszy, to promocja działań podejmowanych w szkole, dotyczących działalności placówki na stronach internetowych – własnej i Gminy Konopiska
Drugi, to rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w posługiwaniu się sprzętem zakupionym w ramach inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Podczas zajęć edukacyjnych uczniowie zapoznali się ze sprzętem zakupionym w ramach Laboratoriów Przyszłości, poznali jego obsługę i wykonywali z jego użyciem proste zadania.
Nauczyciele wzięli udział w szkoleniach, które pozwoliły im na kreatywną pracę z dziećmi.
W trakcie roku szkolnego, na stronie internetowej szkoły, były systematyczne publikowane artykuły z realizacji poszczególnych działań wraz z ich zdjęciami.
Uczniowie klasy drugiej, trzeciej i od piątej do ósmych:
- zapoznali się i pracowali na zestawach modułowych MODI Expert, wykonując proste konstrukcje na podstawie schematów oraz kreatywnie je rozbudowywali,
W ramach zajęć rozwijających odbyło się wiele działań inspirujących uczniów. Oprócz projektów z wykorzystaniem klocków MODI uczniowie rozwijali umiejętności programowania z wykorzystaniem aplikacji, tworzeniem projektów Scratch.
Uczniowie klasy trzeciej rozpoczęli działania w szkolnym studiu nagrań. Opiekun pracowni pan Dariusz Herman zaprezentował możliwości urządzeń audio i video. Nagrane zostały próbki wokalne, uczniowie modulowali barwę i wysokość dźwięków.
- Uczniowie wzięli udział w konferencji „ Asy internetu” zorganizowanej przez Fundację Szkoła z klasą
Działania rozszerzone zostały o projekty realizowane off- line.
Uczniowie opracowali grę edukacyjną „Zwiedzamy Kraków” z wykorzystaniem robotów i aplikacji. Przygotowali planszę, wyszukując informacje w różnych źródłach. Opracowali zestaw pytań do gry oraz instrukcję gry.
Gra została zaprezentowana i przetestowana podczas spotkania z rodzicami i rodzeństwem „Wieczorek gier planszowych”.
- Roboty zawitały także do przedszkola, najmłodsze dzieci z wielkim zainteresowaniem zapoznały się z aplikacją obsługująca roboty, szybko nauczyły się wprawiać je w ruch, zmieniać ich wizerunek, nadawać głos.
- w ramach innowacji pedagogicznej uczniowie klasy piątej przeprowadzili serię zajęć w klasie drugiej, pokazując możliwości zestawów MODI i wraz
z wychowawczynią wspomagali pracę drugoklasistów.
Uczniowie klas od piątej do ósmych:
- zapoznali się i pracowali na zakupionym sprzęcie audio – wideo,
- wykonywali zdjęcia oraz filmy, ćwiczyli ich obróbkę,
- tworzyli dokumentację fotograficzną uroczystości i imprez szkolnych,
- zapoznali się i obsługiwali zakupiony sprzęt nagłośnieniowy podczas aktywności szkolnych.
Ponadto uczniowie piątej klasy zapoznali się z lutownicami i ćwiczyli poprawne przygotowanie materiału i wykonanie lutowania zgodnie z przepisami BHP.
Wszyscy uczestnicy zajęć bardzo chętnie brali udział w podjętych działaniach, które wzbogaciły ich umiejętności, rozwijając nowe kierunki zainteresowań.