Klasa VIII – mgr Lidia Bissinger
Magdalena Adamczyk, Emilia Ankowska, Mateusz Bajor, Dawid Binek, Jakub Czaja, Izabela Grelińska,
Wiktoria Janik, Marianna Jaskólska, Alicja Kamińska, Norbert Kęsoń, Jakub Krakowski,
Kacper Leszczyński, Dominika Mańka, Hubert Pilawka, Jakub Pluta, Mateusz Pyrkosz,
Hubert Sitek, Otylia Solecka, Patryk Szczechla, Mikołaj Świetliczny, Wiktor Winek, Adrian Wróż
Klasa VII – mgr Lidia Bissinger
Magdalena Adamczyk, Emilia Ankowska, Mateusz Bajor, Dawid Binek, Jakub Czaja, Izabela Grelińska,
Wiktoria Janik, Marianna Jaskólska, Alicja Kamińska, Norbert Kęsoń, Jakub Krakowski,
Kacper Leszczyński, Dominika Mańka, Hubert Pilawka, Jakub Pluta, Mateusz Pyrkosz,
Hubert Sitek, Otylia Solecka, Patryk Szczechla, Mikołaj Świetliczny, Wiktor Winek, Adrian Wróż
Klasa VI
Z życia klasy…
Klasa III
Z życia klasy…
***
MISTRZOWIE LITEROWANIA PO ANGIELSKU
Każdego roku w naszej szkole przeprowadzany jest konkurs „Spelling bee”, wyłaniający mistrza literowania po angielsku. Tak też było i w tym roku. Konkurs odbył się wśród uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej, którzy w kolejnych rundach literowali coraz dłuższe wyrazy. Zawodnicy okazali się tak dobrze przygotowani, że aż cztery osoby stanęły na podium, zajmując I miejsce. Wyrazy uznania i wielkie brawa należą się: Amelce Ligenzie, Emilce Ankowskiej, Dawidowi Binkowi oraz Norbertowi Kęsoniowi.
Zwycięzcy otrzymali dyplomy, upominki oraz burzę zasłużonych braw. Wielkie gratulacje!
Joanna Lewandowska
***
Gość z Ukrainy w klasie trzeciej
26 stycznia uczeń z naszej klasy, Norbert, sprawił nam niespodziankę. Zaprosił na zajęcia swoją przyjaciółkę z Ukrainy – Sofię, która przyjechała w odwiedziny do Polski. Sofia uczęszcza do szkoły we Lwowie. Ponieważ ma 9 lat i jest również uczennicą klasy trzeciej, zaciekawiło nas, jak przebiega nauka w szkole na Ukrainie.
Z dziewczynką rozmawialiśmy po polsku. Oprócz naszego i ukraińskiego języka, uczy się ona jeszcze w szkole: angielskiego, francuskiego, niemieckiego i włoskiego! Sofia była bardzo zaskoczona tym, że my uzupełniamy ćwiczenia w podręcznikach. U nich podręcznik jest jeden, wypożycza się go z biblioteki i trzeba go szanować, żeby dzieci z klas młodszych mogły z niego skorzystać w następnym roku, a piszą w zeszytach „w kratkę” i w „jedną linię”. Inaczej też wygląda w szkole ukraińskiej ocenianie. Można tam otrzymać ocenę w skali od 1 do 12. Sofia bardzo się zdziwiła, że u nas jest ocena opisowa, musieliśmy jej wyjaśnić , na czym ona polega i co trzeba umieć, żeby otrzymać ocenę A, B lub C. Rozmowa z naszym gościem trochę się wydłużyła, bo pytań zarówno z naszej strony, jak i ze strony Sofii było sporo. Dowiedzieliśmy się, że trzecioklasiści z Ukrainy umieją już liczyć do 1000, a my zaledwie do 100, że w klasie Sofii jest 21 uczniów, w tym tylko 10 dziewczynek (Prawie jak w naszej klasie).
Sofia okazała się otwartą, wesołą, niezwykle sympatyczną dziewczynką. W czasie tak krótkiego pobytu w naszej szkole wszyscy zdążyliśmy ją polubić i chyba z wzajemnością. Świadczy o tym list, który zdążyła do nas napisać przed swoim wyjazdem do Lwowa. List napisany jest po ukraińsku, ale wychowawczyni nam go przetłumaczyła. Zakończenie listu Sofia napisała w języku polskim. Mamy nadzieję, że ta znajomość będzie trwać nadal. W każdym razie zamierzamy odpowiedzieć na list Sofii.
Uczniowie klasy III z wychowawczynią, Grażyną Kubis
***
Ostatnie miesiące w klasie trzeciej obfitowały w ważne wydarzenia: Pierwsza Komunia Święta, Sprawdzian Kompetencji z Operonem, potem OBUT… Ponieważ wszyscy uczniowie ciężko pracowali i osiągnęli znakomite wyniki, zasłużyli na nagrodę. Doskonałym pomysłem okazał się wspólny z rodzicami wyjazd do JuraParku i Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie koło Opola, dokąd udaliśmy się 03. czerwca.
Po przekroczeniu bramy Parku wsiedliśmy na pokład Kapsuły Czasu i odbyliśmy niesamowitą podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata. „Podróżując” w realistycznej scenerii, połączonej z najnowszymi osiągnięciami techniki multimedialnej, obserwowaliśmy m.in. kolejne etapy kształtowania się Ziemi, powstawania galaktyk i Układu Słonecznego, wędrówkę kontynentów, zmiany klimatyczne.
Następny etap naszej podróży pokonaliśmy na własnych nogach, które czasem uginały się pod nami z wrażenia, jakie wywarły na nas rozmieszczone rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów w naturalnej wielkości. Po drodze weszliśmy do Pawilonu Paleontologicznego, gdzie przez przeszkloną podłogę pooglądaliśmy sobie skamieniałości triasowych płazów i gadów. Potem udaliśmy się do Prehistorycznego Oceanarium. Tam stanęliśmy „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu.
Ogromny entuzjazm wzbudził w uczestnikach wycieczki „Plac zabaw”. Mimo trzydziestostopniowego upału, dzieci błyskawicznie znalazły się na 12-metrowej wieży, z której zjeżdżały rurami, niczym pająki opanowały „pajęczą sieć”, każde chciało się pohuśtać, albo pobawić w archeologa. Chyba najwięcej energii właśnie tutaj zostawiły. Dobrze, że w sąsiedztwie można było zjeść obiad, i trochę odpocząć, bo przyszedł czas na Park Nauki i Ewolucji Człowieka.
Tę część Parku zaczęliśmy zabawami, grami i animacjami z udziałem wirtualnej rzeczywistości. Potem rozkoszowaliśmy się pierwszym lotem w Kosmos.
Wystawa „Świadectwa Ewolucji”, którą oglądaliśmy w hełmach ( z przewodnikiem i trójwymiarowymi okularami), pokazuje problem naszego pochodzenia. Sporo emocji wśród dzieci wzbudziła ekspozycja najstarszej na świecie mumii ludzkiej.
W czasie wycieczki ani przez chwilę nie nudziliśmy się. Dzieci czuły się tu jak w swoim żywiole. Pobyt w Krasiejowie okazał się wspaniałą przygodą, którą stanowiło połączenie edukacji i zabawy na wysokim poziomie.
Grażyna Kubis
Klasa II
Mikołajki w Metro
Klasa I
Pasowanie na ucznia
***
Zimowe zabawy na śniegu