
W ramach innowacji pedagogicznej „Klasowe e-MOC-je”, klasa IIIB od października bierze aktywny udział w zadaniach mających na celu kształtowanie u uczniów dojrzałości emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Innowacja była uzasadnioną potrzebą wspierania dzieci w rozpoznawaniu i wyrażaniu emocji, zwłaszcza tych trudnych.
To właśnie w edukacji wczesnoszkolnej dzieci uczą się jak radzić sobie z trudnymi emocjami, jak wyrażać złość, radość, smutek, zazdrość. Uczą się budować relacje oparte na życzliwości, tolerancji, zrozumieniu i empatii. Dzieci, które nauczą się nazywać i rozumieć swoje emocje, stają się bardziej pewne siebie, lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych, łatwiej nawiązują pozytywne relacje.
Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zadaniach i wcielali się w scenki dramowe. Podczas realizacji poszczególnych tematów przede wszystkim nauczyli się samoakceptacji oraz akceptacji innych osób. Dzieci podnosiły poczucie własnej wartości oraz poprawiły komunikację w grupie. Każdy realizowany temat, stwarzał warunki do kształtowania inteligencji emocjonalnej uczniów.
Marzena Badora, Magdalena Prusaczyk