Kształcenie na odległość w r. szkol. 2019/2020 – Archiwum




















Szanowni Państwo!

W zaistniałej konieczności prowadzenia edukacji na odległość, nauczyciele szkoły stanęli przed wyborem narzędzi i platformy online, które umożliwią im sprawną i efektywną możliwość organizacji lekcji zdalnych. Decyzją Rady Pedagogicznej postanowiliśmy skorzystać z pakietu G Suite dla Szkół i Uczelni. G Suite dla Szkół i Uczelni to pakiet narzędzi firmy Google, które ułatwiają pracę w szkołach i są używane przez kilkadziesiąt milionów uczniów i nauczycieli na całym świecie. Pakiet ten zawiera m.in. usługi Gmail, Kalendarz, Dokumenty i Classroom. Google Classroom to jedno narzędzi polecanych przez  Ministerstwo Edukacji Narodowej. Google Classroom sprawia, że nauczanie jest skuteczniejsze dzięki łatwej, intuicyjnej obsłudze oraz skutecznej komunikacji z uczniami. Nauczyciele mogą tworzyć zajęcia, przydzielać projekty, przesyłać komentarze i zarządzać wszystkim w jednym miejscu. Classroom płynnie integruje się też z innymi narzędziami Google, takimi jak Dokumenty czy Dysk Google. Dyrektor szkoły ma możliwość prowadzenia nadzoru pedagogicznego całego procesu edukacyjnego. Co ważne, dostęp do Classroom dla szkoły jako usługi podstawowej w ramach G Suite dla Szkół i Uczelni jest bezpłatny. Nasza szkoła ma założoną osobnę domenę, której administratorem jest Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Kochanowskiego w Aleksandrii. Wszystkie dane ucznia, które są wprowadzane na platformę Classroom to imię i nazwisko. Konta internetowe uczniowie mają zakładane przez administratora i służą jedynie do celów edukacyjnych. Oczywiście Państwo również będzie mogli mieć kontrolę i wgląd w pracę uczniów, ponieważ wszystkim rodzicom będą udostępnione konta uczniów, rodzice mogą też posiadać swoje konta.

Ze względu na potrzebę uruchomienia sprawnej edukacji, również w zakresie oceniania, zwracam się do Państwa z prośbą o pełną współpracę z wychowawcami klasy we wszystkich  działaniach służących szybkiemu uruchomieniu platformy.

                                                                                                         

                                                                                                dyr. Paweł Bekus