Adres strony: https://m015945.molnet.mol.pl/
Czytelnik (uczeń), aby się zalogować do OPAC-a:
• musi posiadać wpisany w dane osobowe adres e-mail, ponieważ loguje się do OPAC poprzez wpisanie adresu e-mail,(wpisu dokonuje bibliotekarz)
• jeśli loguje się po raz pierwszy musi najpierw zarejestrować e-mail w systemie logowania klikając na kluczyk na stronie OPACa, a następnie na „Załóż konto”, które umożliwia ustalenie hasła do logowania,
• czytelnik, który już wykonywał kiedyś akcję „Załóż konto” dla podanego w bibliotece adresu e-mail, może od razu logować się do katalogu OPAC.
Zapomniane hasło do katalogu OPAC
Jeśli hasło do katalogu elektronicznego zostało zapomniane wówczas użytkownik musi wybrać w formularzu logowania opcję „Przywróć hasło”. Po wpisaniu maila, czytelnik otrzyma link, który umożliwi mu zmianę hasła.
Jak wyszukiwać w katalogu OPAC?
Wyszukiwanie w OPAC ma postać wyszukiwania jednookienkowego, podobnie jak w popularnej przeglądarce Google. Wpisana fraza wyszukiwawcza domyślnie jest wyszukiwana we wszystkich indeksach jednocześnie. Istnieje możliwość wyszukiwania osobno w następujących indeksach: autor, tytuł, temat (hasło przedmiotowe).
Wpisanie poszukiwanej frazy w cudzysłowie wygeneruje nam listę wyników odpowiadającą dokładnie na zapytanie. Listę wyników można zawężać za pomocą specjalnych filtrów. Lista wyników jest również stronicowana.
Co zawiera profil użytkownika w katalogu OPAC?
Profil użytkownika zawiera następujące informacje:
• dane osobowe zalogowanego czytelnika,
• formularz zmiany hasła do katalogu OPAC,
• informacje o wypożyczeniach,
• informacje o ewentualnych zaległościach,
• informacje o pozycjach zarezerwowanych,
• oraz historię wszystkich wypożyczeń czytelnika.
Jeśli w systemie rezerwacje i prolongaty są aktywne wówczas przy wypożyczeniach dostępna jest funkcja „Przedłuż termin”, a przy rezerwacjach „Usuń rezerwację”.