W tym roku szkolnym w przedszkolu w grupie starszej jest realizowana innowacja pedagogiczna „Wielozmysłowe poznawanie liter”, która wprowadza dzieci w świat liter. Głównym celem innowacji jest ułatwienie dzieciom przyswajania liter poprzez różnorodne aktywności, które angażują wzrok, dotyk, smak, słuch i ruch. Dzieci uczą się liter, dotykając ich różnorodnych faktur, rysując je tackach z manną, łącząc nazwy liter ze smakiem owoców, warzyw i przypraw spożywczych oraz odtwarzając kształty liter w zabawach ruchowych. Podczas cyklu innowacyjnych zajęć przedszkolaki poznały następujące litery: o, a, i, u, y, m, t, d, l, k.
Dzięki tej innowacji starszaki lepiej przyswajają litery poprzez zaangażowanie wielu zmysłów, co sprzyja trwałemu zapamiętywaniu i rozwijaniu kompetencji językowych. Ponadto rozwijają motorykę małą i dużą poprzez prace manualne oraz zabawy związane z literami. Innowacja sprzyja również budowaniu pozytywnego nastawienia do nauki liter- nasi podopieczni uczą się poprzez zabawę, co sprawia że jest to dla nich przyjemne i ciekawe oraz rozwijają się emocjonalnie i społecznie poprzez prace w grupach i wspólne zabawy, które integrują dzieci.
Urszula Cierniak