
Sztuka jest nieodłącznym elementem naszego życia. To dzięki niej budzi się w nas wrażliwość i zmienia sposób patrzenia na otaczający świat. Docenili ten fakt siódmoklasiści, którzy chętnie wzięli udział w prezentowanym na zajęciach języka polskiego projekcie „Żywe obrazy”. Popularność „żywych obrazów” przypadała na wiek XIX i początek XX wieku, a rekonstrukcje dzieł miały miejsce w domach prywatnych lub salach widowiskowych z udziałem amatorów lub aktorów zawodowych. Głównym celem uczniowskiego projektu było stworzenie „żywych obrazów”, czyli rekonstrukcji dzieł malarstwa przy udziale ludzi przedstawiających postawą, ubiorem i mimiką daną scenę z autentycznych obrazów. Na pierwszym etapie pracy, podzieleni na grupy, uczniowie podjęli trud samodzielnych poszukiwań dzieł sztuki. Drugi etap pracy wiązał się z przygotowaniem potrzebnych kostiumów i rekwizytów oraz próbami zmierzającymi do jak najwiarygodniejszego odtworzenia wybranego obrazu. Siódmoklasiści wykazali się talentem aktorskim, dużym zaangażowaniem, a także niesamowitą kreatywnością, ponieważ wykorzystali wszelkie dostępne środki, aby jak najwierniej zaprezentować wybrane przez siebie obrazy, wśród których znalazły się następujące dzieła: „Dziewczyna z chryzantemami” Olgi Boznańskiej, „Śpiący Mietek” Stanisława Wyspiańskiego, dwa obrazy z serii „Gracze w karty” Paula Cézanne`a oraz „Hołd pruski” Marcello Bacciarellego.
Sylwia Herman