„Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła,
zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś Mugolem!”
J. K. Rowling
Dlaczego warto przeczytać tę książkę?
Pod takim tytułem i w ramach projektu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” promującego czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, uczniowie klasy V zorganizowali dla uczniów klasy IV nietypową lekcję.
Piątoklasiści zachęcali swoich młodszych kolegów do odwiedzenia szkolnej biblioteki i przeczytania niektórych książek. Uczniowie poprzez rozmowy, streszczenia czy własnoręcznie wykonane plakaty i ulotki przekonywali, że warto czytać. Wśród proponowanych pozycji były wspaniałe książki zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców, m.in.: seria o niesamowitych przygodach, niebezpieczeństwie, humorze i magii – „Magiczne drzewo”, o przygodach znanego czarodzieja i jego przyjaciół – „Harry Potter i Insygnia Śmierci”, dla wielbicielek serialu „Violetty” – „Po prostu Tini”, dla zafascynowanych prehistorycznym światem dinozaurów – „Park Jurajski”, a także dowcipna seria książek „Najfutbolniejsi” opowiadająca o pasjach, przyjaźni, perypetiach i przeżyciach dzieci wchodzących w okres dojrzewania.
Na liście uczniowskich propozycji znalazły się dwie szkolne lektury. Ta pierwsza to powieść Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy” – historia o przygodach Stasia Tarkowskiego i Nel Rawlison wędrujących przez pustynie Afryki. Druga z lektur to książka o wielkiej przyjaźni, poświęceniu, lojalności i braterstwie – „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnára.
Należy mieć nadzieję, że adresaci uczniowskiej akcji będą chętnie i często przekraczać progi bibliotek.
Lidia Bissinger